ingilizce öğrenmek isteyenlere tavsiyeler

Birçok gezginin muzdarip oldugu, ingilizcem zayif diye yola cikmaya korkar olan arkadaslara tavsiyelerde bulunacagimiz,uygulama,kaynak,metod Allah ne verdiyse birbirimize destek olacagimiz basliktir.

Ps:yakin zamanda bilgi icerikli edit gelecek
ingilizcemiz sıfır ya da sıfıra yakın ise önce gramerlere yoğunlaşmak gerek bazı internet siteleri ve uygulamalar bu konuda yardımcı olabilir (bkz: duolingo)
artık cümle kurmamız gerekiyor hemen bi arkadaşlık sitesi bulmalıyız ve insanlarla yazışmalıyız (bkz: interpals)
şimdi kelime dağarcığı geliştirmemiz lazım sözlük ya da hikaye kitabı okuyoruz. örnek falan yok her şeyi benden beklemeyin :))))))
artık telaffuzu geliştirmemiz lazım playlisti anadili ingilizce olan şarkıcılardan oluşturuyoruz (bkz: beatles )
telaffuz için ingilizce dizi ve filmler izliyoruz (bkz: lord of the rings) (bkz: friends)
veeeee en önemlisini en sona sakladım arkadaşlar. gördüğümüz yabancılara "hey" diyoruz. En iyi yöntem tabiki ingilizce bilen insanlarla muhabbet etmektir ve ya edilen ortamda bir süre yaşamaktır. yabancı arkadaş edinin ve onlarla gerek yüz yüze gerekse internet üzerinden sesli olarak konuşun.
good luck!
ingilizce şarkı ezberleyin ve kendiniz türkçeye çevirin. okulda 8 senede öğretemedikleri ingilizceyi 10 şarkıda öğrendikten sonra gelip bana teşekkür edersiniz
ilk olarak işe alt yazılı film izlemekle başlayabilirsiniz. belli bir süreden sonra zaten bakmadan da anladığınızı göreceksiniz.
ayrıca duolingo gibi uygulamaları kullanabilirsiniz, hiç değilse kelime öğrenmek için işinize yarar.
kendi kendinize bazı şeyleri çevirmeyi deneyebilirsiniz. fakat bunu yaparken kelimesi kelimesine çeviri yapmaya çalışmayın. önce bir cümleyi okuyun ne diyor anlayın (her iki dil için de), sonra anlam olarak çevirin.
bir de bence en önemlisi, ingilizce konuşurken/okurken/dinlerken ingilizce düşünün. kulağa çok saçma gelebilir, ne diyo bu diyebilirsiniz ama bir kere bunu başardığınız zaman beni çok daha iyi anlayacak ve hak vereceksiniz. karşınızdaki kişi konuşurken veya bir şey okurken illa kafanızda türkçeye çevirmeyin. mesela biri size rose dediği zaman rose demek ki gül diyor diyip sonra aklınıza o çiçeği getirmeyin, adam rose dediği anda o çiçeği görmeye çalışın. inanın o zaman her şey daha kolay olacak.
en ama en önemlisi de kendinize güvenin. başlar başlamaz veya kısa bir süre içerisinde mükemmel bir ingilizceniz olacak diye bir şart yok. zaman alabilir, bu da gayet doğaldır. gittiğiniz hiçbir yerde aman ben de çok bilmiyorum diyip konuşmamazlık yapmayın. konuşmadan çok zor öğrenmeniz. yamuk yumuk da olsa anlatın bir şeyler, inanın anlaşılır oluyor. mükemmel bir gramer kullanacağım diye de kendinizi kasmanıza gerek yok, anlaşın yeter.
yardım almak isteyen, konuşacağım da konuşacak insan yok diyen varsa seve seve yardım edilir (yanlış anlaşılma olmasın, çok bildiğimden değil, yardım etmeyi sevmekten)
bakın en temel şeyi söylüyorum. Kesin bilgi, en önemli şey kelime hazinesi. Bol bol kelime ezberleyin.
İnsanlar dünyaya geldiklerinde sırasıyla dili anlamayı-konuşmayı-okumayı-yazmayı öğrenir. Ülkemizdeki yabancı dil öğrenme metotları tam aksi istikamette ilerlemektedir. Doğamıza uygun olanı yapmalıyız. Önce anlamaktan başlayın işe; duymanız gerek. Sonrası çorap söküğü gibi gelecektir.
barış özcanın çektiği taktiksel videolar var youtubeda bir bakın derim.adam bu arada 1 milyon aboneye ulaştı.başarılı olduğunu düşünüyorum.
kendi kendine ingilizce konuşmak, ingilizce taklit yapmak diğer yazarların söylediklerine ek olabilir.


ps: delirmeyin.
İzlemek istediğiniz bir filmi önce altyazısız nesiz böyle dümdük yalın haliyle ingilizce izliyorsunuuuz. Sonraa efenim aynı filmi bu kez alt yazılı izliyorsunuz. İlk seferkinde anlamadığınız yerleri anlayınca beyninize giriyor birşeyler, hem en kötü ihtimalle kelime ezberlenmese bile kulak aşinalığı oluyor. İzleyerek ve dinleyerek öğrenmek en iyisi bana göre.
kelimeye dayalı oyun oynamak favorim, akıcı ama tane tane diyologların olduğu dizileri izlemeyi ikinci sıraya alabilirim ama sanıyorum en etkilisi kendinizi yurtdışına atıp akışına bırakmak
ingilizce hikaye kitaplarını sesli okumak benim uyguladığım ve çok işe yarar bulduğum bir yöntem mesela