romanya

konuyla ilgili 11 entry daha
ucuz dediler, erasmus için buraya geldik, paraları bizim paramız karşısında değer kazandı... öyle ucuz diye düşünüp gelmeyin, afedersiniz aynı b*kun laciverti. auchan ve lidl ı meşhur, second handcileri çok ama henüz bir şey almadım rutubet kokusundan çekmiyor beni mağazası. bildiğimiz dünya markaları var kıyafet konusunda, kesinlikle daha ucuz değil. ya neyine ucuz diyolar hala anlamadım bak, herhalde diğer avrupa ülkeleriyle kıyaslayıp söylediler. çünkü türkiyede harcadığım parayı aynen burda da harcıyorum. hatta burda daha çok harcıyorum yemek parası, kıyafet falan almak istesem para yok. türkiyede en azından ikisini de rahatça yapabiliyordum. ülkede ingilizce bileni çok yok, en azından benim bulunduğum şehirlerin çoğu öyleydi. tren öğrenciye ücretsiz, bu yüzden hunharca kullanıyoruz. sizde kullanın, gezebildikçe gezin ülkeyi. sibiu, cluj-napoca, timişoara, braşov güzel şehirlerinden birkaçı, mutlaka gidin. bükreş bana çok leş bir şehir gibi hissettiriyor. hele belgrada gittikten sonra romanyadan iyice tiksindim, sırbistan romanyadan daha çok hakediyor abyi. hayır schengen bile değilsin romanya neye yararsın!!!!! -pasif agresif züürt gezemeyen erasmuslu dramı- hayır o 60 euroyu vermek koyuyo schengene, bilet parasını falan düşününce yavaşça vazgeçip yakındaki vizesiz ülkelere yöneliyoruz mecbur. taksi çok ucuz ama aman diyim bükreşte binmeyin. bükreşte pahalı. 6 lei tutacak yere 30 lei istiyorlar. gece hayatı çok haraketli, içkisi türkiyeye göre daha ucuz haliyle. sanırım o yüzden ucuz diyolar, şimdi aydım..... yakın yerlere direk uçuşu yok, burdan ne zagrebe ne saraybosnaya falan direk uçuş bulamıyorum. otobüs olarak da sadece flixbus var belgrada giden sanırım. bloglarda okuyup da romanyadan sırbistana gitmeye çalışmayın, yanarsınız. biz tren var diye kalktık gittik meğer kışın seferler kalkıyormuş, sonunda sınıra 6 km yürüyüp sırbistan sınırından 30 euro verip 10km uzaktaki şehir merkezine gittik. güzel kazıklandık efenim. erasmus öğrencisiyseniz esn gezilerini önermiyorum, boş yere dünyanın parasını istiyorlar ve gezi günü gelince vaadedilen ve olan arasında dünya fark olduğunu görüyorsunuz. he bi de okullar ingilizce eğitim vermiyo genelde, biz hep ya yattık ya gezdik bu sayede. son olarak hırvatistan bulgaristan ve romanya arasında bir anlaşma varmış bu sayede mesela romanya vizesiyle bu ülkelere girebiliyormuşuz diye duyduk ama hala doğrulayamadım. bilen varsa doğrulasın allah rızası için, burda zagreb ve dubrovnik için çıldıran bir grup erasmuslu var...