sevgili ile istanbul turu yapmak

konuyla ilgili 6 entry daha
Doğma büyüme (aslında annem beni doğurmak için trabzona gitmiş) İstanbullu biri olarak sevgiliyi gezdirme işi bana düşmüştü. Erkek arkadaşım Balıkesirli ancak İstanbulu, avrupa yakasını benden daha iyi bilir. Ama yine de ben gezdirecektim. Neyse efenim, birlikte okuduğumuz şehir kocaeliden çıktık yola, ilk durak kadıköydü. Kadıköyde oyalanmadan hemen atladık eminönü vapuruna, aldık simitleri elimize. O kadar mutluydu ki martılara simit atarken, vapur gezisi tüm gün sürse şikayet etmezdim. Neyse efenim sonra dedik haydi tabana kuvvet, koyulduk yola. Daha önce galatayı hep uzaktan seyreden ben, biraz eminönünde dolaştıktan sonra tuttum benim adamı karaköyün girişinden galata yoluna çektim. Dedim ilk benimle çıkacaasın, rivayet var, anısı olacak. Ben güya istanbulluyum, hiç çaktırmıyorum yolları bilmediğimi. Azcık kaybolduk tırmandık falan derken bulduk yolumuzu. Çıktık birlikte en üste, sözlerimizi verdik. İnerken selvi yarim kafayı çarptı, ay ben gülerim. Demem o ki 1.80ve üzeri merdivenlerden inecekseniz dikkat edin. Sonra galatanın etrafındaki sokakları keşfettik yürüdük istiklal caddesine. Gezi parkında biraz soluklanıp itü de okuyan arkadaşımızı ziyaret ettik. Oradan yine tabanlara kuvvet, beşiktaşa inmeye karar verdik. Yine “istanbul benden sorulur yeaaa” tavrıma bok sürdürmeyişimden biraz yol karıştı ve aynı yolları birkaç kez yürüdük. Nihayet dolmabahçeye varınca birer çay içip güzel boğazı seyrettik. Dolmabahçedeki tesis konuma göre bulabileceğiniz en uygun yer belediye işlettiği için, küçük bir dipnot olsun. Ardından yine küçük bir yürüyüşle beşiktaş çarşıya vardık, biraz dolanıp arkadaşlar buluştuk. Anlatınca çok yol gibi görünmese de o gğn çok dolanmıştık. Güzel bir anımızdır.

Bir başka gün sirkeci cihangir gülhane taksim tavafı ettiydik.
Bir başka gün Beykoz Çengelköy arası canımıza okumuştuk.
Bir başka gün beşiktaş bebek arası ayaklarımıza karasular indirdiydik.

Sevgiliyle gidilen her yol, çekilen her çile güzel bir anı bırakıyor. İstanbul için rota çizmeyin. Bir yere gidin ve çevresinde dolanın yeter.