the man from earth
Tek bir alanda geçip, çok düşük bir bütçeyle kaliteli bir bilim kurgu filmi olmayı başarabilmiş ender filmlerden biridir.
Bir adam 14.000 yıldır hiç ölmediğini ortamdaki arkadaşlarına anlatır ve her şey ilgi çekici bir konuşmanın ardından sürüklenip gider.
Benzer filmler için (bkz: k-pax)
Bir adam 14.000 yıldır hiç ölmediğini ortamdaki arkadaşlarına anlatır ve her şey ilgi çekici bir konuşmanın ardından sürüklenip gider.
Benzer filmler için (bkz: k-pax)
Dün gece açacaktım bu başlığı.
Richard Schenkman yönetmenliğini yaptığı 200.000 dolar gibi komik bir rakamla çekilen hemen hemen tek sahne olan film bu açıdan (bkz: quentin tarantino) özellikleri taşımaktadır. Film tek bir odada geçiyor oda içerisinde ki herkes bilimin bir dalında profesör aynı zamanda ve üniversiteden ayrılan diğer profesör arkadaşını yolcu etmeye evine geliyorlar olaylar silsilesi buradan sonra başlıyor.
izlenir.
Richard Schenkman yönetmenliğini yaptığı 200.000 dolar gibi komik bir rakamla çekilen hemen hemen tek sahne olan film bu açıdan (bkz: quentin tarantino) özellikleri taşımaktadır. Film tek bir odada geçiyor oda içerisinde ki herkes bilimin bir dalında profesör aynı zamanda ve üniversiteden ayrılan diğer profesör arkadaşını yolcu etmeye evine geliyorlar olaylar silsilesi buradan sonra başlıyor.
izlenir.
Bu filmde anlamadigim noktalar var;
--SPOILER--
Filmin basinda yasli kadin Van Gogh resmini gorup cok kaliteli bir portre oldugunu soyluyor. Adamda (14k yasindaki) bir hediye diyor. buraya kadar normal. ancak daha sonra gercekleri soylerken bu resmi van goghun bizzat ona verdigini soyluyor.
oyleyse yasli kadin o resmin varoldugunu nerden bilebilir? van gogh a ait oldugunu nasil bilebilir? sonucta van gogh adama veriyor ve resim o gune kadar adamda kaliyor, orjinali yuzlerce yildir sadece adamdaysa kadin bu resmin varligindan nasil haberdar?
--SPOILER--
Filmin basinda yasli kadin Van Gogh resmini gorup cok kaliteli bir portre oldugunu soyluyor. Adamda (14k yasindaki) bir hediye diyor. buraya kadar normal. ancak daha sonra gercekleri soylerken bu resmi van goghun bizzat ona verdigini soyluyor.
oyleyse yasli kadin o resmin varoldugunu nerden bilebilir? van gogh a ait oldugunu nasil bilebilir? sonucta van gogh adama veriyor ve resim o gune kadar adamda kaliyor, orjinali yuzlerce yildir sadece adamdaysa kadin bu resmin varligindan nasil haberdar?
aslında filmde edith isimli kadın karakterimiz vang gogh'a ait olduğunu bilmiyor. sadece tablonun onun işlerine benzediğini ve kullandığı tuvalin onun tuvallerine benzediğini bir akademisyen tavrı ile sergiliyor.
senaryodan alıntıladığım bölümde bunu daha iyi görebiliriz.
EDITH
My god! Wh-what is this? It looks like a van
Gogh, but I've never seen it before!
DAN
Is that an original, John?
JOHN
No, it's just a gift someone gave me...
EDITH
Still, it's a superb copy! Contemporaneous, I
think! May I...take a closer look?
JOHN
Please, yeah!
EDITH
(lifting the painting)
Yeah! It's the same stretcher as van Gogh used.
senaryodan alıntıladığım bölümde bunu daha iyi görebiliriz.
EDITH
My god! Wh-what is this? It looks like a van
Gogh, but I've never seen it before!
DAN
Is that an original, John?
JOHN
No, it's just a gift someone gave me...
EDITH
Still, it's a superb copy! Contemporaneous, I
think! May I...take a closer look?
JOHN
Please, yeah!
EDITH
(lifting the painting)
Yeah! It's the same stretcher as van Gogh used.
izledikten çok çok sonra aklımda çekimin yapıldığı tek mekandan ziyade anlatılan hikayelerin görselleri ile hatırladığım film. o kadar harika bir filmdir ki görsel efektlere milyonlar harcamaya gerek kalmadan hayal gücünüzün mekanikleriyle rüyamsı bir sanal gerçeklik yaratıp milyonluk görsel şov yapar.
bir tarihçi olarak izlerken büyük keyif aldığım filmdir.
ayrıca celal şengör hoca’nın bir yayında dediği gibi şu kavramı aklıma getirmiştir:
(bkz: samimi merak)
ayrıca celal şengör hoca’nın bir yayında dediği gibi şu kavramı aklıma getirmiştir:
(bkz: samimi merak)